نبود قانون، قیمت بالا، مشکل اصلی ADSL
 
فضای مجازی
استفاده درست از فضای مجازی
 
 
شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 13:47 ::  نويسنده : حسین محمدی

طالب شرفی، عضو هیات مدیره انجمن شرکت ‏های اینترنتی ایران، درگفت و گو با ایلنا، در خصوص وضعیت سرویس اینترنت پرسرعت در کشور و ارائه خدمات adsl شرکت ‏های pap، اظهار داشت: عدم تدوین قانون مشخص و جامع برای شرکت ‏های اینترنتی پرسرعت و موازی کاری بخش دولتی در بعضی استان ‏ها در این زمینه از جمله معضلاتی بود که اجرا نکردن تعهدات شرکت ‏های pap را به دنبال داشت.
وی افزود: قرار بود وجوهی به صورت وام به شرکت ‏های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت اختصاص یابد، اما این شرکت ‏ها هیچ وجهی در این خصوص دریافت نکردند.
شرفی با بیان این که استقبالی که انتظار می ‏رفت از adsl شود اتفاق نیافتاد، یادآور شد: برآورد شرکت ‏های pap این بود که سرویس جدید اینترنت علاقه مندی بسیاری ایجاد کند که این امر میسر نشد و شاید یکی از دلایل آن نبود قانون شفاف برای این مسئله بود.
وی با اشاره به اینکه قیمت بالای تمام شده در سرویس adsl از دیگر معضلاتی است که جذابیتی برای مشترک به همراه نداشته، گفت: adsl با توجه به محدودیت زمانی ماهانه قیمت بالایی دارد که باعث شده است کاربران خانگی از آن استقبالی نکنند.
عضو هیات مدیره انجمن ispها، با بیان این که فرهنگ سازی اینترنت و اطلاع ‏رسانی از آن باید توسط دولت انجام گیرد، خاطرنشان کرد:‏ طبق دستورالعملی از سوی شرکت مخابرات ایران تمام شرکت ‏های مخابرات استانی باید در زمینه اینترنت از شرکت ‏های pap استفاده کنند، به طوری که سرویس ‏دهنده ارتباط VPN برای خدمات ارتباطی و مخابرات شرکت ‏های pap باشند.
وی در ادامه افزود: این دستورالعمل نویدبخش خوبی برای فعالیت شرکت ‏های pap خواهد بود اما باید زودتر اتفاق می ‏افتاد، چرا که بسیاری از این شرکت ‏ها در آستانه ورشکستگی هستند.
شرفی در خصوص کیفیت adsl در کشور گفت: سازمان تنظیم مقررات در حال تهیه آیین نامه ‏ای است که طی آن شرکت مخابرات ایران با شرکت ‏های اینترنتی از قبیل ISP، icp و pap برای کیفیت مطابق مقررات sla قرارداد امضا کند و شرکت ‏ها نیز موظف باشند این قرارداد را با مشترکان خود امضا کنند که در این زمینه طرح رتبه ‏بندی برای ispها در نظر گرفته شده است.
وی با تاکید بر این که خدماتی که papها به مشترک واگذار می ‏کنند باید مطابق مقررات sla باشد، افزود: باید در سرویس adsl همراه با قرارداد شرکت ‏ها با مشترکان قرارداد کیفی نیز لحاظ شود.
شرفی وجود سیستم wimax را مشکلی برای adsl عنوان کرد و افزود: pap ها با نصب تجهیزات در سیستم adsl بر سیم مسی سرمایه ‏گذاری کرده ‏اند که در صورت ورود wimax به این حوزه استقبال چندانی از adsl نخواهد شد.
عضو هیات مدیره انجمن شرکت ‏های اینترنتی، با بیان این که تجهیزات adsl را می ‏توان برای ارتباط امن در حالت vpn استفاده کرد، گفت: مخابرات باید از تجهیزات adsl شرکت ‏های pap برای زیرساخت استفاده کند، چرا که وایمکس تکنولوژی روز دنیا است و در صورت استفاده کاربران از آن، ‏ استقبال از adsl کمتر از این خواهد شد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فضای مجازی و آدرس majaze.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 186
بازدید کل : 1440
تعداد مطالب : 48
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران

دريافت كد بازی آنلاين تصادفی


کد شمارش معکوس سال نو



:آدرس سایت فیلتر شده

دریافت کد